28 nov Adventsvandring

Dagens adventsvandring startade i Torekovs hamn med Boris och Frank. Vi blev 16 stycken som drog oss mot Gröthögarna i lite lätt regn och med någon liten enstaka snöflinga. Det blev ett fikastopp vid just Gröthögarana innan vi vände åter. Vi passerade Tomtegrottan strax innan vi kom fram till vindskyddet där det blev nästa stopp. För där stod Kristian och Maje, och bjussade på grillad korv som smakade jättegott. TACK.

Piia Karlsson

Vi var 16 st. tappra vandrare som denna lite småregniga dag, samlades vid hamnen i Torekov för att under Boris ledning gå den traditionella advetsvandringen. Vi började med att följa Skåneleden mot Gröthögarna där vi intog vårat kaffe. Vi vände åter mot Torekov förbi golfbanan vidare genom infarten till campingen genom skogen där vi såg en tomtegrotta. Nere vid vindskyddet hade Kristian och Elsmarie grillen i gång.    Vi fortsatte sedan tillbaka till hamnen där Boris avtackades med sedvanlig applåd. Nedtecknat av Frank.

Karta 1-2 av Bengt Johansson
Karta 3 av Piia Karlsson
Foto 1-8 av Piia Karlsson
Foto 9 av Bengt Johansson