Djurholmen

Onsdag 29 maj 2019

Vid Djurholmens parkering samlades 25 st. vandrare för dagens övning. Vandringen började på en liten skogsväg och sedan gick vi in på Mosstigen. Ute på mossen var det några av vandrarna som klättrade upp i utsiktstornet och försökte lura i oss andra att det stod en älgfamilj längst bort på mossen. Vandringen fort-satte över mossen på spångar, som idag var torra och fina att gå på. Sedan fortsatte vi på ett par skogsvägar. Fikapausen intogs i en bokskogsbacke och som på beställning hade några träd trillat så vandrarna satt på lång rad på liggande stammar. Därefter gick vi vidare på stigar och kom fram till torpet Djurholmen. Väl tillbaka på röda slingan gick vi genom bokskog och fin natur ner till bäcken som vi följde en sträcka. Sedan kom den utlovade rejäla backen. Väl uppe och efter en liten paus var det inte så långt kvar till parkeringen och då hade vi gått 7,5 km.

Vid pennan Gun-Britt Kriblad

Onsdagen den 29/5 del 2 med Kriblads.

Denna kväll var vi 25 vandringssugna som startade vid Djurholmen och gick mot Mossestigen. Några passade på att klättra upp i fågeltornet för att kolla utsikten, se'n blev det vandring på spängerna.
Vi trampade på fina stigar/vägar och träden silade kvällssolen. När vi kom tillbaka till parkeringen så hade vi gått 7 km och Kriblads tackades av 25 nöjda vandrare.

Bild och text  - Piia

Karta

Vandrare

På vandring vid Djurholmen.

Jakttorn

Utsiktstornet.

Kalkautomat

Detta är en kalk-automat.

Vandrare

Bäck

En bäck.

Bäck