Vandring i Åstorp

Söndagen 31:e Januari

Vandringsledare:   Bertil Eriksson

32 hurtiga vandrare samlades denna söndagsförmiddag på Tingvallas parkering i Åstorp. Vädret var mulet med 2 plusgrader och vinden bister, så medan vi väntade på parkeringen tills alla samlats var vi allt lite frusna.

Så fort Bertil tog ledningen och vi kom direkt in i skogen, möttes vi av mördarbacken. Vi traskade uppför och då kom blodcirkulationen igång och vi blev varma. Väl uppför backen väntade platt mark med fantastisk utsikt, vi såg både Ängelholm och Helsingborg och mycket annat. När vi var nöjda med utsikten fortsatte vi vandringen, som hela tiden gick i fin skog på Söderåsen. Stora delar av marken vi gick på tillhör Wrams-Gunnarstorp.

Efter halva sträckan kom vi till en vacker damm där vi åtnjöt vår fika och just när vi satte oss ner tittade solen fram. Det varade inte så länge, men man får glädjas åt det lilla och vi fick inte en droppe regn, det kom senare på eftermiddagen.

Efter fikan fortsatte vi förbi fågelplatser och stugbyar på fina stigar och skogsvägar. Efter 11 km var vi så tillbaka på parkeringen och tackade Bertil för denna vackra vandring. Vi vände glada och nöjda hemåt var och en till sitt igen.

Vid pennan

Maj-Britt Svensson

Samling

I väntans tider.

Samling

Nu börjar vi bli många.

Spännande sak

Se där - här har vi hittat något spännande.

Ås

Vackra Söderåsen.

Fika?

En fika kanske?

Avslutning

En fin avslutning på en trevlig vandring.

Foto:   Jan Gustavsson

Uppdaterad: 22 APR 2017 12:06
Skribent: Göran Holbeck
Epost: This is a mailto link