Vasaloppsvandring

Vandring efter Vasaloppet, tipsfrågor och priser 20160306

Kl 08.00 gick Vasaloppsstarten i Sälen och det var lätt snöfall där. Här hemma var det ganska ymnigt snöfall, men så blött att det nästan smälte innan det nådde marken. EVF ordnar vandringar i alla väder och det är bara att bita ihop, kanske ingen dyker upp och då kan man ju gå hem…så tänkte jag när jag begav mig till Nya Torg på em. Men jo, där stod flera vandrare väl klädda för snöoväder. Vi åkte till Sibirien där ytterligare några mötte upp. 12 personer blev vi som gick iväg.

Inga-Lill hade satt ihop 12 kluriga frågor som vi besvarade under vandringen. Vi gick in i Fågelreservatet, förbi UFO:t, in i skogen bort till Vegeå, en kort bit på stranden och sedan tillbaka i skogen. Det blev 8 km i lätt regn som övergick i snöfall innan vi nådde tillbaka till Sibirien. Inga-Lill redogjorde för svaren på frågorna och delade ut blomstercheckar, 3 st, Gunilla Kronkvist, Göran Ahlberg och undertecknad hade turen att vinna.

TACK till alla er som ställde upp!

Marie Louise S

Frågefixaren

Inga-Lill hade gjort frågorna och var enväldig domare.

Vandringsledare

Marie-Louise ledde vandringen.

Frågorna

Svåra frågor!