Tisdagsvandring med Tanja

Tisdagsvandring 28 juli 2015 14.00

20150728_142159

6 stycken änglar möter den sjunde i skogen.

Sju stycken damer träffas på Nya Torg. Ordinarie ledare har förhinder så Tanja

ställer upp med kort varsel. Vi börjar vår vandring mot å-promenaden och det

blir som oftast prat om väder. Någon hade fått rikligt med regn i och med ett åskväder som drog förbi, någon hade inte fått ens en droppe regn.

Vi går upp emot Tullakrok och vidare ut mot Haradal. Fortfarande inget regn.

Bakom hjortstängslet i Hembygdsparken ser vi ett stort runt fikabord i trä och bakom det finner vi en ängel. Där stannar vi och studerar henne lite mer ingående.

Det var då som sex änglar möter den sjunde men egentligen är det åtta. (Se foto)

Vandringen går vidare ner mot båtarna och till höger så i princip så går vi på husägarnas tomter men vi blir inte bortskörda och det fanns slutligen en liten stig upp mot den stora vägen igen. Vätskepaus ska ske men det visar sig att ingen har vattenflaska med. Tanja undrar om vi har bråttom hem för isåfall ska vi gå via Marina och småbåtshamnen. Men oj då - klockan är redan 14.40. Har vi gått för sakta eller har vi pratat för mycket?? Vid brukshundsklubben beslutar truppen att vända åter och via Gevärsgatan och stigen runt kyrkogården kommer vi tillbaka till Nya Torg.

Då kommer ånyo en rejäl regnskur men vadå? - vi har fått vandra en härlig runda och hela tiden har det varit uppehåll. Tack Tanja - det gjorde du bra säger alla änglarna inkl. Ingrid

Uppdaterad: 08 JUN 2016 02:59
Skribent: Ingrid Jönsson
Epost: This is a mailto link