Vandring 2013-03-10

Kronoskogen med Bengt-2 kopiera

Vandring med Bengt i Kronoskogen

Tanken var att vi skulle ha vandrat med Viggo i trakten av Hjärnarp.

Det gick inte eftersom det var alldeles för glatt och isigt där vandringen var planerad och dessutom blev Viggo rysligt förkyld.

Bengt axlade ansvaret och drog iväg med oss från Nya Torg till Figges kors där vi startade vår vandring.

Det var perfekt vandringsunderlag och i stort sätt ingen halka alls. Vi var 22 medlemmar som följde Bengt i spåret. Det blev en mycket trevlig och behaglig vandring.

Vi stannade till vid den gamla stenen som rests till minne av ett internationellt scoutläger för många år sedan och lite nostalgiskt tänkte vi på att här brukade Otto alltid stanna och visa på stenen.

Det var lugnt och skönt i skogen och efter ca 5 km höll vi paus, drack och åt av vår medhavda proviant innan vi fortsatte utmed kusten för att sedan vika upp mot campingen och vidare upp längs markerade spår till våra bilar. Det blev drygt 10 km komfortabel och trevlig vandring som Bengt genomförde på ett föredömligt sätt.

Rolf

Här följer några bilder som Rune tog under vandringen:

mina bilder viggo-bengt 001 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 003 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 004 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 005 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 007 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 008 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 010 (3)

mina bilder Viggo-Bengt 012 (3)

Uppdaterad: 08 JUN 2016 03:38
Skribent: Rolf Gärdby