Skälderviken - Magnarp

.....I JUNI

Onsdag  den 12 juni

Skälderviken-Magnarp  med  Ingegerd     10 km

Ännu en jättefin sommarkväll, och det var med stor förvåning  och undran, varför det inte kom fler än 6 personer till samlingen vid nya torg, men när vi kom till startplatsen vid Segelsällskapets parkering väntade ytterligare 6 personer därav en som ville provvandra med oss.

Det blev till att börja med cykel- och vandringsled, vi passerade Johns udde, på höger sida var Jons tunnel under järnvägen,,, här är det ju tydligt hur  bokstaven  h förändrar ett namn??

Det blev snart  vandring på stigar i skog och precis halvvägs var vi i Magnarp och fann stenar och annat att sitta på när vi intog det vi hade i ryggsäckarna, mätta och belåtna fortsatte vi, mycket snart fanns fina toaletter vid vår sida, efter att några besökt dessa blev det fin mindre väg och stigar, i tomteboet var det lugnt och fridfullt.

Vi vandrade på i en lagom takt, Skepparkroken passerades. Som vanligt  på våra vandringar är det ju aldrig tyst i gruppen, alltid samtal sinsemellan, det är ju inte bara för kroppen det är nyttigt med våra vandringar utan minst lika viktig är den sociala biten och gemenskapen.

Solen började så smått gå ner, en molnskärm närmade sej  och påminde om att det var regn i antågande, det hade varit en stressig dag för lantbrukare som ville bärga det hö och ensilage som var torrt, före regnet.

Framme vid bilarna var det en mycket nöjd grupp som genom Marie- Louise och en stor applåd tackade Ingegerd för att hon lett oss på denna fina vandring.

Rune höll i pennan….och passade också på att ta några bilder under vandringen.

c 1

Gert ser till så att alla hänger med men hinner också  med att njuta av utsiken ut över viken.

c 2

En fin sommarkväll, så vi var inte ensamma om att vara ute och vandra/ cykla.

c 3

En bild från fikapausen vid Magnarp.

c 4

Rune framkallar en extra sol (röd) med sin kamera.

c 5

Helt enligt ordningarna "styrelsen" tackar för en fin och väl genomförd vandring.  Provvandraren tycks också vara nöjd...vi hoppas att han kommer med fler gånger.

Uppdaterad: 08 JUN 2016 03:37