Dagshög - Glimminge

Söndag 21 Juli Dagshög- Glimminge med Frank Larsson

Vi var 16 st som samlades på Dagshögs parkering, och efter att Frank hälsat välkomna och informerat om vandringen var vi iväg.   Det blev en vandring på varierat underlag, mindre väg, något asfalt och även stigar. Vädret var riktigt bra att vandra i, lite dimmmoln, som skingrades efterhand, vi vandrade genom 4 mindre byar, och på vägen såg vi varierande byggnationer,ett  som var stort och riktigt modernt, vackert? Nej, inte i mina ögon, såg även Antonia Jonssons och hennes påbörjade. I Glimminge var det alldeles lagom med fika paus, riktigt bra med en ”slänt” att sätta sej på, det underlättar att komma upp igen. Efter fikat blev det Skåneleden tillbaka, en fin vandring nära stranden, inga vågor, en del sjöfåglar, det blev även ko och hästhagar, undrar om korna blivit påverkade av ägaren,(kommunalråd) lugna och fina. Som på beställning öppnade glasskiosken i Ramsjöstrand när vi kom dit, smakade Bra både med glass och lite paus. Jag blev besviken på mej själv, som glömt kameran hemma, vi passerade ju ”Kaspiska havet” som innehöll många otroligt vackra näckrosor, efter att ha rundat Fortet var det inte långt kvar till parkeringen, och vi kunde tacka Frank för att han lett oss på denna 13km långa vandring med en applåd av oss alla. ”Denna vandring har varit på programmet även tidigare”

Tyvärr blir det inga bilder, men Rune har skrivit detta.

Så vi sätter in lite gammal "skåpmat" från en vandring i samma område.

Kjell

dag 1