Klöva Hallar

Klöva hallar

Söndagen den 30 september.

Lotta Wetterberg går i spetsen som vandringsledare

Lotta Wetterberg går i spetsen som vandringsledare.

12 glada vandrare samlades på Nya torg denna lite mulna söndagsmorgon. Vi packade in oss i 3 bilar och åkte till Klippans järnvägsstation. Där väntade dagens vandringsledare Lotta Wetterberg och ytterligare 6 personer på oss.

Därefter körde vi ytterligare 4 km till startplatsen vid dansstället Klöva hallar. Där slöt även Marianne från Glumslöv och Birgitta från Helsingborg upp.

Vandringen började med en uppförsbacke, som var lite stenig och våt efter allt regnande. Efter en stund kom vi upp i en fin bokskog. Nu hade även solen kommit fram och sken vackert mellan lövverket. Vi följde Skåneleden och kom så småningom fram till en scoutstuga, som heter Örnstugan. I närheten av den fanns ett vindskydd. Där hade några danska scouter övernattat. Dom hejade på oss, när vi gick förbi. Efter ca 4 km vandring hade vi vår sedvanliga kafferast vid en fin utsiktsplats över ravinen. Scouterna kom tågande förbi oss när vi satt där.

Efter rasten fortsatte vi vår vandring på Skåneleden. Det gick både uppför backar och nerför backar. På något ställe fick man nästan krypa, så brant var det.

Efter ca två timmar var vi framme vid bilarna och kunde tacka Lotta för en fin vandring med en sedvanlig applåd.

Nedtecknat av Ingegerd

Trevligt med nya medlemmar....

Ny medlem Karin Arvidsson

....här är Karin Arvidsson.

Är denna verkligen ätlig...

Är denna verkligen ätlig

... undrar Cornelia.

Fikapaus med härlig utsikt.

Tre på toppen.

Nu är det verkligen höst.

Uppdaterad: 08 JUN 2016 03:38
Skribent: Jan Gustavsson