Vintervandring i Ängelholm

Söndagen den 6 februari.

Längd: 8,13 km (enligt stegräknaren EX3 från SILVA)

En lite annorlunda söndagsvandring bland hus och gator istället för träd och stigar men aktuellt med tanke på den debatt som pågår med anledning av en nyligen framlagd trafikplaneringsplan. Även under denna vandring framfördes diverse åsikter om vägar, broar och bilkörning kontra kollektivtrafik .

Ingegerd Andersson ledde dagens vandring och tog oss från Nya Torg via Ängavången, Nyhem, Bäckadal bort till Nisses Konditori och därifrån ner till Carl XV:s bro…längs ån bort till Pyttebron och sedan tillbaka till Nya Torg. Populärt skulle man kunna säga att vi gick den inre ringleden.

Det var tänkt som en vintervandring, enligt almanackan, men med en temperatur på + 5grader och några vårtecken såsom fågelstreck på väg norrut och knoppar som redan brustit, så var det svårt att hitta någon vinterkänsla. Det var dock ingen som klagade efter flera jobbiga snö/is-vandringar under den senaste månaden.

Trots att vi ”tappade bort” en del deltagare på hemvägen, så  räckte vi ändå till för att ge Ingegerd en värmande tackapplåd vid målet.

Agneta (men jag tyckte som vanligt att det var kallt)

…och Kjell tog några bilder.

Ansvarig för dagens vandring - Ingegerd

...det fanns ju vita fläckar....

...här är vintern...

Idag var det mer flod än å.

....." Ja, visst gör det ont när knoppar brister"....

Uppdaterad: 08 JUN 2016 03:38 Skribent: Kjell Fjellsén