Trivselkväll på Åvalla

Onsdagen den 19 oktober 2011

Antal deltagare: 55 st.      Vandringsledare: Rolf Gärdby   Antal km: ?

Det var en mörk och småkylig kväll men inne i församlingssalen var det både ljust och varmt.

Ordförande hälsade oss välkomna och tackade för att så många föredrog denna träff framför en kväll i fåtöljen framför TV:n. Sedan lämnade han snabbt över ord och bild till Åstorps eminenta munspelsorkester….Sveriges och kanske världens enda munspelsorkester ??

Hur som helst så lät det bra när de fem grabbarna drog igång med en hel rad gamla godingar, det var inte utan att man stundtals tänkte sig tillbaks till stenkakor och trattgrammofoner men det fanns även nyare och egna kompositioner på repertoaren. Trevligast var det när fyra av grabbarna blåste i sina munharmonikor endast ackompanjerade av ett dragspel.

Efter sång och musik blev det mat och dryck men eftersom inte alla fick plats vid smörgåsbordet på en gång så gavs det en chans till lite mingel. Det fanns också en chans att ta en titt i Maris  sommaralbum …ett underbart litet album med bilder, text och diverse dekorationer och allt handlade om dessa fina sommarvandringar som vi har haft i år.

Lotteriförsäljning !!

Sedan var det dags för bildförevisning. Gunnar berättade till Kjells bilder och det handlade förstås om årets långresa …..vandringsresan till Dalsland. Många hade väl fått med sig berättelsen på hemsidan men en del skratt och kommentarer visade att för en del var det nyheter.

Vinstdragning i lotterierna och vinstutdelning……

…. innan Rolf kunde tacka musikerna och Gunnar för kvällens underhållning och önska alla en fortsatt trevlig kväll.

Kjell F…..som också tog några bilder.

tr 1

Rolf hälsade oss välkomna

tr 2

Förväntansfulla åhörare.

tr 3

Så var det show-time...

tr 4

...........Nidälven stilla och......

tr 5

Och här sitter vi.

tr 6

Så här var det bäst...en fyra munspel och ett dragspel.

tr 7

Det här gillar jag !!

tr 8

- Inte visste jag att du var en så duktig speleman.

tr 9

Här var det uppdukat.

tr 10

-Så där ja, så var det bara att hugga in........