Lergöksvandringen 2011

Vi fick ett brev från Ewa Engström…..

Onsdagen den 25 maj 2011.

Med regnet hängande över hustaket och små regndroppar på vindrutan körde jag till Hembygdsparken för att delta i årets Lergöksvandring.

Framme på parkeringen steg jag ur bilen och konstaterade än en gång att vädergudarna har ett gott öga till vandrarfolk. Molnen skingrade sig och solen tittade fram. En perfekt kväll för en Lergöksvandring.

Starten befann sig inne i Ängelholms trevliga Hembygdspark och vi följde den mycket väl markerade slingan som tog oss fram genom Ängelholm, längs med ån och in i vacker skog på mjuka promenadstråk. Efter cirka halva sträckan fick vi en glad överraskning i form av förfriskning och tilltugg. Saften och kakorna satt verkligen fint denna sköna vårkväll. Stärkta och fulla med energi fortsatte vi på vår promenad.

I ett mycket trevligt sällskap tycktes kvällens vandring ta slut alldeles för fort. Innan vi visste ordet av var vi framme vid målgången och avslutade där med en kopp kaffe med kanelsnäcka och kakor.

Tack för en oerhört trevlig kväll!

…och några bilder från Rolf Gärdby.

ler 1

Rita var ansvarig för årets Lergöksvandring och hade fullt upp med att berätta och förklara om vandringen.

ler 2

Maj-Lis och Barbro tog hand om Kaffeserveringen.

ler 3

Kö till starten men alla tog det lugnt.ler 4

Kaj och Inger skötte saftstationen.....och där dök en bekant upp och hon sa inte nej till lite saft och en kaka.

Uppdaterad: 08 JUN 2016 03:38