Adventsvandring 2011

Första advent.....

ad 0

...firas med fördel i skogen

SÖNDAGEN DEN 27 NOVEMBER

Längd 13-14 km (några gick bara 7 km )

Antal deltagare: 13 + 4 hundar

Regn och stormvarning för södra Sverige !!

Så lät det på lördagskvällen men på söndagsmorgonen var det ganska fint med uppehållsväder och bara måttlig vind…..så det var bara att dra till skogs.

I skogen var det nästan vindstilla där vi vandrade på stigarna på rätt sida av åsen och även om regndropparna började falla, så hade vi det fint. Efter att vi hade ”släppt av kökspersonalen”,  tilltog regnet och vinden ökade något men vi var ju klädda för busväder, så  det innebar inga problem för oss.

Lite grått, kala träd, lite blött, lite kallt….men ändå, varje vandring har något ” i sig” och idag kunde t. ex. Cornelia glädja sig över att det var lätt att samla ihop lite grön och fin mossa till juldekoration och Rune glädja sig över att vara ensam fotograf eftersom vi andra inte ville blöta ner våra kameror. Sedan hade Gunnar återigen lyckats hitta rätt i markerna och gav oss valuta för uppoffringen att stiga upp när månen fortfarande var den himlakropp som gav mest ljus.

Traditionsenligt avslutades adventsvandringen med korv och bröd + varm och underbart god Cornelia–buljong. Det var riktigt ”gött” efter några timmars vandring i skogen.

Frågan är ändå om det inte var vovvarna som blev mest överraskade och mest nöjda med denna tilldelning av korv ???  De såg mycket nöjda ut….frågan är ju nu bara vad som händer vid nästa vandring ????

Tack Gunnar och övriga vandrare för en trevlig dag.

Kjell F.

Bilderna  här under togs alltså av Rune…..lite bekymmer hade han med regnet men annars är de ju bra.

ad 1

Ett gammalt romerskt bad....eller vad kan det vara ???

ad 2

Nu är skogen ganska färglös....tur att vi sätter lite färg på bilden.

ad 4

Renoveringsobjekt till salu.

ad 5

Här är det lite sent att börja med renoverig....undrar hur det såg ut här dagen efter.....när stormen hade dragit fram??

ad 6

Kjell har redan provat buljongen och nu är glöden fin, så då är det dags att lägga på de första korvarna.

ad 7

Resterande delen av kökspersonalen....redo att ta emot "gästerna".

ad 8

Och nu är de på ingång.

Sedan blev det inte tid att ta fler kort....

Uppdaterad: 08 JUN 2016 03:39