Tomtelunk 2010

Söndag 19 december 2010, 8 km + lite till.

Så var det åter dags för årets Tomtevandring. Efter de senaste dagarnas väder, undrade man hur många som skulle våga sig ut på vandringen. Det blev till slut en tapper skara på 25 vandrare som samlades på Nya Torg. Många utrustade med stavar och broddar under kängorna, vilket var välbehövligt.

Vandringen gick mot Kronoskogen. Snart började vi undra vart tomten tagit vägen men efter ihärdigt spanande såg vi honom sitta på en rotvälta väl gömd inne i skogen. Vi följde hans fotspår dit o blev bjudna på clementiner.

Vandringen fortsatte genom den vackert vinterklädda skogen med snötyngda grenar. Det var inte lätt och hitta i skogen med all snön som trillat ner de senaste dagarna, många stigar som man i vanliga fall såg var nu översnöade, så det blev lite problem att hitta nästa tomte men till slut nådde vi även fram till dem. Hos dessa tomtar fanns en värmande brasa och det bjöds på varm glögg och pepparkakor.

Nästa mål var nu åter Nya Torg, vilket vi hittade till utan några problem.

En mycket härlig och uppfriskande Tomtevandring i vackert väder.

Tomtemor

Fotografer i skogen: Christina, Cornelia, Bengt och Kjell